MONCLER, HENRY LLOYD, HENRY COTTON’S, MANDARINA DUCK, A.TESTONI, CAPALBIO, FRETTE, CONVERSE ALL STAR, UNITED COLORS OF BENETTON, APRILIA, DUCATI, JURGEN WISSENBACH, NUVOLARI&LENARD YACHT DESIGN, JOY FRAGRANCE, MR&MRS FRAGRANCE, VERY FRAGRANCE, ZAFFERANO, ASOLO FILM FESTIVAL, NEW YORK DESIGN CENTER, DU PONT DE NEMOURS, RED WALL, BELSTAFF, STUDIO ITALIA DESIGN, VALCUCINE, COIN CASA

 

Raimondo Sandri

L’universo estetico di Raimondo Sandri, designer e art director, è fortemente orientato alla ricerca di nuovi linguaggi, percettivi e sensoriali, ed è saldamente legato alle arti visive per descrivere le qualità del prodotto o brand con personalità e forza espressiva.La sua ricerca spazia dal definire le qualità espressive dei diversi materiali e il loro potenziale di veicoli comunicativi all’individuare nuovi equilibri tra forma e materia un rapporto fatto non solo di contrasti ma sempre più dell’interazione fra tradizione e innovazione, artigianalità e tecnologia, cultura visiva e funzionalità.

Ha dato vita ad oggetti e artwork in molti settori, moda, wine&spirits , lifestyle, alcuni dei quali pubblicati da importanti testate come Domus, Ottagono, Interni.

Da quindici anni si occupa anche di design per il settore Wine&Spirits, contribuendo a innovare significativamente il mondo delle “forme del vino”.

Autore di Before Market volume in cui si racconta come una ricerca e una creatività competenti siano elementi imprescindibili per intercettare e prevedere i trend nel design per il settore Water, Wine e Spirits.

Raimondo Sandri

Raimondo Sandri is a designer and art director whose research ranges from the definition of the expressive qualities of the various materials and their potential, as communicative vehicles, to the identification of new balances between form and matter, a relationship built not only on contrasts, but also and increasingly on the interaction between tradition and innovation, craftsmanship and technology, visual culture and functionality.

The aesthetic universe of Raimondo Sandri is strong geared towards the pursuit of new perceptive and sensorial forms of expression, and it is firmly linked to the visual arts as means of describing the qualities of a product or brand with character and expressive force.

Many of his projects for fashion, design and lifestyle appeared in renowned magazines such as, Domus, Ottagono, Interni.

For the last fifteen years it has also been involved in design for the Wine & Spirits sector, helping to significantly innovate the world of the “forms of wine”.

Author of Before Market, a book in which he describes how competent research and skilled creativity are essential elements for intercepting and forecasting the trends in the world of design for the Water, Wine and Spirits sector.

Contact

Email: ad@raimondosandri.it

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